Thursday 2 June 2011

~ SALAHKAH ?? ~

Apakah salah ku..??
Apakah dosa ku...??
Salahkah sekiranya aku ingin mengutip sisa-sisa makanan yang dibuang oleh manusia...
 Yang tidak tahu erti syukur..??
Tidak tahu erti nikmat..??
Tidak tahu bagaimana rasanya lapar...??
Sehingga aku dipukul sedemikian rupa...??
Bukan aku meminta...
Bukan juga mengganggu mereka...
Mungkin rupaku yang hodoh...
Mataku yang merah...
Badanku yang diselimuti dengan bulu...
Menakutkan makhluk yang dipanggil manusia...
Merasakan diri mereka seperti diancam...
Tapi percayalah...
Tidak terlintas langsung diriku untuk mengganggu mereka...
Sebaliknya...
Aku hanya ingin menyelongkar segenap isi tong sampah...
Agar dapat mengisi perutku yang kelaparan...
Agar dapat meneruskan hidupku di bumi ciptaan Tuhan...



3 comments:

  1. salam...

    fifyn... it's so interesting what have you done write it, sometime saya pun kesian juga tengok bila ada haiwan yang kelaparan dan sanggup pecah masuk ke bilik hostel semata-mata ingin mencari makanan.. Nak buat macam mana, semua bukit dan hutan sudah gondol termasuklah tempat tinggal meraka.. disebabkan itu mereka mencari makanan sisa dari manusia.

    ReplyDelete
  2. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  3. ~ hahahaha.... anyway... thankz for your comment ~

    ReplyDelete